Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

Питајте предсједника

Питајте предсједника

>

Интервју предсједника Владе Игора Лукшића дневном листу "Побједа"

Интервју предсједника Владе Игора Лукшића дневном листу "Побједа"
Датум објаве: 11.04.2011 12:51 | Аутор: Биро

Испис Штампај страницу


1. Шта је према Вашем мишљењу најбољи потез у ових 100 дана Владе, а гдје сматрате да се могло више урадити? Којим сегментом Владе сте највише, а којим најмање задовољни?

Интимно, као човјек поједине активности могу доживљавати мање или више лично и рећи, можда је ово најбољи потез мог Кабинета. Но, ипак, као политичар морам посматрати свеукупни амбијент у претходних 100 дана Владе и не бих фаворизовао појединачне потезе. Чини ми се да ипак, оно што ме као предсједника Владе охрабрује је да су испуњени готово сви приоритети које смо зацртали за претходни период и то је генерално најбољи потез. Ово из разлога, јер је цијела администрација показала одговорност у испуњавању зацртаних обавеза, што ме увјерава да смо са истим приступом способни да се и према европским приоритетима односима једнако. У условима глобалних поскупљења која су захватила и нашу земљу, успјели смо да, у оквиру реалних могућности, као Влада санирамо социјане посљедице, одржимо политичку, социјалну и макроекономску стабилност. Истовремено, у претходних 100 дана отворили смо институције и најширим спектром актера друштва, отворили дијалог, што је довело да тога да и са НВО-има, опозицијом постигнемо концензус око европских интеграција. И то је на међународним адресама препознато као добра порука. Очекују нас велике обавезе на плану ЕУ интеграција, спровођења економске политике итд. и биће прилике да у наредном периоду наставимо да унапређујемо оне институционалне сегменте које смо препознали као слабе.

2. У којој фази су преговори са кинеском страном у вези градње аутопута? Које конкретне догађаје у вези са тим очекујете и када?

Министарство саобраћаја је у сталној комуникацији са кинеским партнерима, а новина је да је још једна кинеска компанија показала интересовање за пројекат изградње аутопута. Треба сачекати понуду кинеских компанија, коју очекујемо до краја мјесеца. Уколико исход те комуникације не буде позитиван, наставићемо разговоре са Европском инвестиционом банком. Аутопут остаје приоритет.

3. Цијене горива су највише у Црној Гори у односу на дрзаве региона. Шта Влада намјерава да предузме?

Процес формирања цијена нафте и нафтних деривата уређен је подзаконским актима. Према њој, не постоји било какав дискрециони фактор у формирању цијена. Напротив, она зависи искључиво од берзанске цијене, тј. односа еура и долара и државних намета. Иницирао сам да Министарство финансија почне анализу модела којим се утврђује начин формирања максималних малопродајних цијена нафтних деривата. Такође, Влада је задужила министарства финансија и економије да валоризују складишта погонског горива Церово у Бијелом Пољу, путем приватно-јавног партнерства или издавањем у закуп. Важно је окончати судски процес између Монтенегробонуса и Југопетрола о осталим складиштима и Влада је задужила иста министарства да преговарају са Југопетролом у циљу постизања поравнања.

И даље ћемо инсистирати на сигурности снабдијевања купаца квалитетним нафтним дериватима, а у оквиру својих могућности подржати све активности којима би се одржало стабилно тржиште нафтних деривата. У циљу унапређења конкурентности на енергетском или тржишту нафтних деривата, дефинисали смо сет мјера које ће допринијети да се капацитети и инфраструктура која постоји у Црној Гори ставе у функцију обезбјеђења веће конкурентност, што би значило и мање цијене у неком средњорочном периоду и боље услуге за потрошаче. Истовремено, пратимо и позитивна искуства у окружењу, и уколико процијенимо да су нека искуства примјенљива, размотрићемо их.

4. Да ли ће се држава укључити у рјешавање проблема у Жељезари или це чекати одлуку Привредног суда? Да ли ћете инсистирати да буде промијењени чланови управе у Комбинату алумнијума из ЦЕАЦ-а?

У случају Жељезаре пажљиво пратимо развој ситуације. Радници су искористили своје право из Закона о стечају и окренули се институционалном рјешавању ситуације. У овом случају, Привредни суд ће бити тај који ће се одредити о захтјеву радника. Што се КАП-а тиче, мислим да је важно шта ће бити договор са кредиторима и да ли КАП има одговоре на питања покретања прераде и трајног снабдијевања електричном енергијом. У оба случаја Влада помаже да ови индустријски комплекси опстану.

5. Хоће ли Влада пристати на промјене Закона о раду које предлажу синдикати?

Влада је спремна за наставак социјалног дијалога, али дијалога око унапређења законских рјешења у контексту остваривања дугорочног раста економије. Немам проблем са афирмацијом уговора на неодрђено, чак напротив, али хајде да посматрамо ствари на дуги рок. Имао са прилику да прије неколико дана разговарам са представницима синдиката и отворено сам саопштио да као предсједник Владе нећу подржати ниједно популистичко рјешење, које ће било коме донијети политичке поене, на уштрб економије, а тиме и запослених, односно грађана Црне Горе. То је прави угао у којем треба да се одвија комуникација између нас и социјалних партнера. Залажем се за рјешења која ће обезбиједити добар статус запослених, а доброг статуса не може бити ако имамо сиву економију, повећану стопу незапослености, не стварамо амбијент за раст наше економије. Ми смо мала економија, све више ослоњена на сектор малих и средњих предузећа. Морамо створити услове да наша економија „дише пуним плућима“, а тиме отварамо и простор за више радних мјеста, боље зараде и стандарде. Зато треба тражити рјешења која ће уз уговоре на неодређено учинити тржиште рада флексибилнијим, јер такво тржиште рада смањује незапосленост.

хттп://www.побједа.ме/цитање.пхп?датум=2011-04-08&ид=205839